Trek na Lagunas de Mojanda

Jak se dostat k jezeru

Mojanda je komplex 2 neaktivních sopek a 3 jezer jen asi 40 minut jízdy od Otavalo. Není zde žádná veřejná doprava k jezerům, takže pokud nemáte auto nebo nechcete jít s agenturou, musíte si vzít taxi z města. Bylo nám řečeno v informacích, že taxi by mělo stát asi 12 USD, takže jsme byli příjemně překvapeni, když chlapec, kterého jsme zastavili na ulici nám řekl, že nás vezme jen za 10. Zřejmě to byla jeho první cesta k jezeru a on neměl tušení, co ho čeká!

Cesta byla drsná. Bylo to příliš strmé, i když byla vydlážděna, hluboké díry byli všude a spodní část vozu byla bita kameny celou dobu. Jen jsme mohli vidět jeho rostoucí nervozitu a cítit jeho rostoucí pocení. Protože nám ho bylo líto, rozhodli jsme se mu dát 12 USD. Ale on se rozhodl, že nás bude šokovat a když jsme se konečně dostali k jezeru, řekl nám, že právě dostal zprávu, že cesta by měla ve skutečnosti stát 20 dolarů. Už jsme se necítili mizerně, ale velmi rozzlobený (a dokonce i několik dní poté, když jsem si na to vzpomněla). V žádným případě jsme mu nechěli zaplatit tolik peněz, takže jsme se začali hádat s ním, až nakonec přijal našich 12 dolarů a nechal nás o samotě u jezera.

Mojanda jezera

Tak jsme tady, stojící u Caricocha (velký nebo Male jezero) 3700 metrů nad mořem, uprostřed páramo trávy. Neměli jsme žádnou mapu, ale viděli jsme, kempovací komplex na druhé straně jezera a jednoduchou mapu vedle silnice. Jezera jsou propojeny různými cestami, většina z nich jsou sjízdné offroad autem, takže jsou dost široké a pohodlné na chůzi. Po trekingování v Cajas, to vypadalo jako procházka růžovou zahradou.

Netrvalo to dlouho a dostali jsme se k druhému jezeru Huarmicocha (ženské jezero). Odtud se cesta rozdělovala do 3 směrů. Mysleli jsme si, že obejdeme horu a vrátíme se směrem ke kempu. A pokud ne, mohli jsme jít stále přes hřeben v krásné trávě. Cesta za horou samozřejmě zahnula přesně opačným směrem za horou. A už jste někdy zkoušeli chůzi v trávě páramo? Tráva vypadá tak hezky z daleka, ale ve skutečnosti nemůžete v ní chodit, protože roste v clusterech, a pokaždé, když chcete udělat krok na clusteru propadnete se a spadnete na kolena. Velmi nepříjemné. Jedinou možností je hledat králičí cesty, nevýhodou je, že ale nikam nevedou. Tímto způsobem se nám podařilo překročit jeden hřeben a byli jsme velmi rádi, že jsme se dostali zpět na cestu poblíž Huarmicocha jezera.

To už bylo pozdě, takže nakonec jsme se rozhodli následovat cestu, v kterou jsme věřili, že by nás mohla zavést do kempu. A opravdu! S krásným výhledem na cestě jsme se dostali na třetí jezero – Yanacocha (černé jezero) a odtud jsme sestoupili přímo do kempu u velkého jezera.

Kemp

Když jsme viděli kemp, báli jsme se skoro vstoupit. Vypadalo to tak luxusně! Ve skutečnosti to byl komplex kabin, s pěkně zeleným trávníkem a s pěknými kamennými cestami mezi nimi. Když jsme přišli, strážce nás oslovil a ukázal nám, kde je tábořiště a venkovní kuchyně s grilováním a kde je také záchod a sprcha. Takže jsme byli chráněni před větrem, mohli používat koupelnu, nemuseli nést naše odpadky a měli přístup k tekoucí vodě… A hlavní věc – nemuseli jsme platit jediný cent!

Jaký příjemný a uvolněný večer a noc před výstupem Fuya Fuya druhý den ráno.